fbpx
Connect with us
ד"ר ג'ף איליף - לא תאמינו כמה חשובה השינה למח שלכם ד"ר ג'ף איליף - לא תאמינו כמה חשובה השינה למח שלכם

בריאות

סרטון מדהים על חשיבות השינה

המח האנושי – מהווה כ2% בלבד ממשקל הגוף שלנו אך עם זאת אחראי לכ25% מצריכת האנרגיה.
בסרטון הקצר והמרתק שלפנינו מתאר ד”ר ג’ף איליף את חשיבותה של השינה לתפקודו התקין של המח.

Published

on

עוד בוקר מגיע (לשמחתנו, פשוט לא ייאמן איך הלילה עובר כל כך מהר…) ואנו נשבעים, שהלילה הוא הלילה, הלילה הולכים לישון מוקדם! וכך גם בבוקר שלמחרת ובבוקר שאחרי…

כולנו יודעים ששינה טובה ואיכותית חשובה לנו מאוד וכמה היא עוזרת לנו לתפקד במהלך היום, אבל לא כולנו מבינים למה וכמה באמת משמעותית היא יכולה להיות, לא רק ליום שלמחרת אלא לעתיד שלנו.

בסרטון מתאר ד”ר ג’ף איליף מחקר מדהים שסקר את פעילותו של המח בזמן ערות ובזמן שינה והתוצאות – לא פחות ממדהימות, ייתכן ששינה טובה תציל אתכם מאלצהיימר..עשו לעצמכם טובה ותישנו על זה.

Continue Reading

בריאות

כאבי צירים? “נשים סתם מגזימות!” 2 גברים אמיצים יצאו לגלות איך זה מרגיש

כאבי צירים – אין אישה בהריון שלא חוששת למשמע צמד מילים אלו, אולם 2 הגברים שבסרטון חושבים שנשים סתם נוטות להגזים אז הם יצאו לבדוק בעצמם. צפו מה עבר עליהם

Published

on

הגברים האלו חשבו שיוכלו להתמודד עם כאבי צירים שנשים חוות בזמן הריון ולידה

בסך הכל ‘כאבי צירים’ מה כל הסיפור?

צמד מילים שייגרמו אפילו לאחרון המאמינים וגדול הכופרים לזמר את “ברוך שלא עשני אישה” ולא יפתיע אותנו אם יש שיגידו שכאבי צירים הם גם אחת הסיבות למשפט הזה.
בסרטון שלפנינו 2 גברים אמיצים ביותר שהחליטו לבחון את טענת הנשים כי “לידה היא הדבר הכואב ביותר שקיים וגברים לא יוכלו לעמוד בו!” ואת טענת הגברים ש”נשים מגזימות בכל דבר!”.

איך הם בחנו את זה?

שאלה מצוינת שמחים ששאלתם. 2 הגברים האמיצים שלנו קבעו תור בקליניקה מקומית אליה מגיעות נשים בהריון, שבה יחברו אלקטרודות לגופם וידמו כאבי צירים המתרחשים לקראת ובמהלך הלידה.
איך זה נגמר? ? אתם חייבים לראות!!!

ספויילר
– “ברוך שלא עשני אישה” ?

Continue Reading

אסתטיקה

5 סוגי כרס שאין להם קשר לאכילת היתר שלך בחג האחרון

הטמפרטורות עולות, הבגדים מתקצרים, החשכה מגיעה מאוחר…הוא כאן – הקיץ!
רגע לפני שאתם נכנסים ללחץ בנוגע למראה הבטן שלכם ויוצאים למסע ברחבי הרשת אחר הדיאטה הבאה יש כמה דברים שחשוב שתדעו על הכרס שטיפחתם. דברים שאינם בהכרח קשורים לשומן עודף, אז פתחו כפתור ובואו נתחיל.

Published

on

הכרס שלך לא בהכרח קשורה לשומן, הנה 5 סוגי כרס שאין להם בהכרח כרס לשומן

כרס “ידיות האהבה” (צדדים)

מאפיין ייחודי: מעניקה לגוף צורת צ’לו, ריפוד שמאפשר אחיזה מכובדת באזור האגן ומשם מקור השם “ידיות האהבה”

תמונת כרס ידיות אהבה (צידי הבטן)

איור: Yekaterina Ragozina

הגורמים להיווצרות כרס זו: 

  • ישיבה מרובה ואורח חיים נטול פעילות גופנית
  • חיבה עזה למתוקים
  • שתייה מרובה של משקאות אלכוהוליים
  •  צריכה מרובה של מזונות עתירי סוכר ופחמימות (לחם לבן, עוגיות, פסטה, אורז וכיו”ב)

איך נוריד אותה:

  • שתו פחות אלכוהול: הכוונה אינה להתנזר לחלוטין משתיית אלכוהול, אלא להפחית את הכמות. על אף שניתן למצוא המלצות על שתיית כוס יין כזה או אחר מספר פעמים בשבוע, הדבר עלול להוביל הצטברות שומנים במותניים. נסו הפסקה קצרה בת כשבועיים ימים שלאחריה תוכלו לחזור למשקה האהוב עליכם אך במתינות ובכמות נמוכה יותר מזו שנהגתם לצרוך.
  • חשבו מסלול תזונה מחדש: נא לא לגחך אבל מומלץ לכם להימנע מ”מוצרי דיאטה” מיוחדים וממזונות דלי שומן.
    במקום זאת נסו לשלב יותר ביצים, בשר רזה וירקות כמו גם מקורות לשומנים טובים (ויש כאלה) כגון אבוקדו, אגוזים ודגים בעלי אחוז שומן גבוה.
  • שמרנו את זה לנקודה האחרונה כדי שלא תברחו – שלבו קצת פעילות גופנית בלוח הזמנים הצפוף שלכם:
    זה לא אומר שאתם צריכים לעצור את היום שלכם על מנת ללכת לחדר הכושר, אבל כן כדאי שתנסו למצוא את הדרך לשלב הליכות ארוכות (טיול ארוך יותר עם הכלב, ללכת ברגל למקום העבודה או סתם לעשות עם בן/בת הזו טיול ערב לחיזוק הקשר) ואולי אף לשלב תרגילים שונים כגון שכיבות שמיכה וכפיפות בטן.

Continue Reading

5 דברים ש...

5 דברים שאתם חייבים לדעת על לחץ

כולנו חווים את זה, כמעט על בסיס יומי, תחושות של לחץ ומתח. אבל מה זה מתח? איך זה משפיע על הבריאות שלנו? ומה אנו יכולים יכול לעשות בקשר לזה?

Published

on

5 דברים שאתם חייבים לדעת על לחץ!

מתח ולחץ הן האופן שבו המוח והגוף מגיבים לכל פעולה או שינוי.
לחצים ומתחים יכולים השפיע על מצבכם הבריאותי ולכן חשוב לשים לב כיצד אתם מתמודדים עם אירועי מתח שוליים ומשמעותיים כאחד, כך שתוכלו לדעת מתי פשוט יצאתם מאזור הנוחות שלכם ומתי מדובר ב”קצת יותר מידי” ואולי כדאי שתפנו לגורם מקצועי.

הנה חמישה דברים שצריך לדעת על מתח:

  1. זה קורה לכוווווווולם

    כולם מרגישים לחוצים מעת לעת. אנשים מסוימים עשויים להתמודד עם מתח בצורה יעילה יותר או להתאושש מאירועים מלחיצים מהר יותר מאחרים.
    ישנם סוגים שונים של מתח וכולם נושאים סיכונים פיזיים ונפשיים. גורם מלחיץ יכול להיות מאורע חד פעמי או התרחשות קצרה אך יכול להיות גם עניין ממושך המתרחש לאורך פרק זמן ארוך.
    דוגמאות ללחץ כוללות:

    • לחץ שגרתי הקשור למטלות, חובות ופעולות נדרשות בעבודה, בבית ספר, במשפחה ובכל אחריות יומיומית אחרת

    • לחץ הנגרם על ידי שינוי שלילי פתאומי כגון פיטורין, גירושין, או מחלה

    • לחץ טראומטי הנגרם באירועים כגון תאונה, מלחמה, תקיפה או אסון טבע שבו אנשים עלולים להיות בסכנה

    לחץ - קורה לכולם

    לחץ לחץ לחץ, נמצא בכל מקום וכולם מרגישים אותו

  2. לחץ אינו תמיד דבר רע

    רגע לפני שאתם ממררים על מר גורלכם אשר אינו מאפשר לכם לשכב בנחת על הערסל וליהנות מציוצי הציפורים, חשוב שתדעו – מתח ולחץ יכולים להיות דבר חיובי.
    מתח יכול להניע אנשים להתכונן טוב בצורה טובה יותר לאירועים משמעותיים או לבצע את המוטל עליהם בצורה טובה יותר ואף להפיק מהם יצירתיות ומחשבה מפותחת שאולי לא הייתה נחשפת לעולם לולא היו במצב של מתח ולחץ.
    אירועים כמו מבחן, ראיון עבודה, תחרות גדולה ואפילו סתם רצון להרשים גורם כלשהו, יכול לייצר בנו מתח שידחוק בנו לחפש אחר הדרך הנכונה, הפתרון המרשים ביותר וכיו”ב.
    בנוסף לכל מה שהזכרנו עד כה לחץ ומתח יכולים גם להיות מצילי חיים במצבים מסוימים. כאשר אנו בסכנה, גופנו (לרוב) יעבור למצב “הישרדות” שבו נקבל החלטה האם להתמודד עם האיום או לברוח למקום מבטחים (ויש מצבים שבהם חלקנו פשוט “קופאים” במקום). במצבים אלו המתח והלחץ לרוב גורמים להאצת הדופק, לנשימה מהירה יותר, למתיחת שרירים ושימוש של המוח בכמות גדולה יותר של חמצן – כל הפונקציות שמטרתן הישרדות.

    ניתוב הלחץ לשיפור המצב

    לחץ יכול להיות טוב, אם יודעים לזהות ולנתב אותו

  3. לחץ לטווח ארוך מזיק לבריאות שלך

    על אף שלא כל לחץ הוא שלילי ושלעיתים לחץ יכול להועיל לנו, באופן כללי לחץ ומתחים לרוב ישפיעו עלינו לרעה ויש בהם בכדי לגרום לבעיות בריאותיות של ממש.
    אם תחושת הלחץ נמשכת זמן רב מדי או הופכת כרונית, כאשר מקור הלחץ הוא קבוע, או אם התחושה נמשכת גם לאחר שהסכנה שכחה ייתכן מאוד שיש לכך השפעה שלילית על בריאותינו.
    לחץ כרוני יכול להביא לפגיעה משמעותית בבריאותינו החל מדיכוי המערכת החיסונית, העיכול ועד פגיעה ביכולת ובאיכות השינה, במערכת הרבייה ובמערכות נוספות. 
    אנשים שונים עשויים להרגיש את השפעות המתח במקומות ובדרכים שונות לדוגמה, חלק מהאנשים חווים תסמינים במערכת העיכול, בעוד שאחרים עלולים לסבול מכאבי ראש, חוסר שינה, עצב, כעס או עצבנות יתר. אנשים תחת לחץ כרוני נוטים לזיהומים ויראליים חמורים תכופים יותר, כגון שפעת או הצטננות.
    לחץ שגרתי עשוי להיות סוג המתח שאליו הכי קשה לשים לב. מאחר שמקור המתח נוטה להיות קבוע יותר מאשר במקרים של לחץ חריף או טראומטי, הגוף אינו מקבל איתות ברור לחזור לתפקוד תקין. עם הזמן, המשך הלחץ על הגוף שלך כעניין שבשיגרה עשוי לתרום לבעיות בריאותיות חמורות, כגון מחלות לב, לחץ דם גבוה, סוכרת ומחלות אחרות, כמו גם הפרעות נפשיות כמו דיכאון או חרדה.

    לחץ יכול להזיק לבריאות שלכם

    ללחץ יכולות להיות השפעות הרסניות על בריאותינו

  4. אפשר וצריך לנהל לחץ ומתחים

    השפעות הלחץ נוטות להיבנות לאורך זמן. נקיטת צעדים מעשיים כדי לנהל את הלחץ יכולים להפחית בצורה משמעותית ואף למנוע את התופעות והנזקים שתוארו לעיל.
    להלן כמה עצות שעשויות לעזור לך להתמודד עם הלחץ:


    היו קשובים לעצמכם – הגוף מאותת לכם בכל זמן. שימו לב לסימנים של תגובת הגוף שלכם ללחץ, כגון קשיי שינה, צריכה מוגברת של אלכוהול וחומרים דומים, כעס המתפרץ בקלות, תחושת דיכאון וחוסר אנרגיה

    בצעו פעילות גופנית סדירה – כ-30 דקות של פעילות גופנית ביום כגון הליכה, יכולה לסייע מאוד בשיפור מצב הרוח ובהפחתת תחושת הלחץ

    הגדירו יעדים וסדרי עדיפויות – רשמו בפניכם את כל מה שמטריד אתכם, מטלות, התחייבויות וכיו”ב והחליטו מה צריך לעשות ומה יכול לחכות. נסו ללמוד להגיד “לא” למשימות חדשות אם הן יוצרות לכם לתחושת עומס
    היו בקשר עם אנשים שיכולים לספק תמיכה רגשית ואוזן קשבת – אם יש לכם מכרים, קרובים או כל גורם אחר עליו אתם סומכים ומרגישים פתוחים, נסו לשתף בדברים שמטרידים אותכם
    נסו פעילות מרגיעה – בידקו אילו תוכניות/סדנאות התמודדות עם מתח זמינות לכם ועשויות לכלול פעילויות כגון מדיטציה, יוגה, טאי-צ’י וכדומה. שילוב של פעילויות אלו בלוח הזמנים שלכם, יכול להוות אמצעי לשחרור לחץ ולהשרות תחושת ציפייה ל”צ’ופר” שעתיד להגיע ולהפחית את תחושת הלחץ והתסכול

    יוגה פעילות להפגת הלחץ

    פעילות ספורטיבית והוצאת אנרגיה תעשה לכם טוב

  5. כשנראה שאף אחד לא מבין אתכם

    אם אתם חשים מוצפים, שאינכם מצליחים למצוא מזור לתחושות שלכם ושאף אחד אינו מצליח להבין אתכם, זהו הזמן לפנות לאנשי מקצוע. בניגוד לעבר, כיום בעולמנו הלחוץ שנראה כאילו אינו עוצר לרגע, טיפול פסיכולוגי או כל ליווי ותמיכה רגשית הפכו נפוצים מאוד, אין בכך שום בושה.
    פנו לרופא המשפחה שלכם ובקשו ממנו לספק לכם המלצה על האופן שבו תוכלו לקבל עזרה. אם אינכם חשים בנח לפנות לרופא המשפחה מסיבות כאלו ואחרות, ישנם גופים רבים שישמחו להיות שם בשבילכם ולסייע לכם בהתמודדות שלכם, תהה אשר תהה.
    ישנם גופים ועמותות רבות המספקות תמיכה רגשית, ייעוץ וליווי (הרשימה חלקית, רנדומלית ואינה בגדר המלצה, ישנם גופים רבים נוספים וטובים), נסו לחפש את המתאים ביותר עבורכם:

    מידע למבוטחי קופת חולים “כללית”.
    מידע למבוטחי קופת חולים “מכבי”.
    מידע למבוטחי קופת חולים “מאוחדת”.
    מידע למבוטחי קופת חולים “לאומית”.
    עמותת עלם – סיוע לנוער במצוקה
    בריאות הנפש – סיוע, תמיכה והכוונה לסובלים מבעיות נפשיות
    טיפולי פסיכותרפיה
    טיפול בנפגעי/ות תקיפה מינית
    אשל – שיפור מצב הקשישים בישראל
    עמותת עמך – למען ניצולי השואה

Continue Reading
Advertisement

אהבתם? We Know! תנו לייק והישארו מעודכנים גם ב Facebook

טרנדי