fbpx
Connect with us

לייף סטייל

עוברים דירה? הנה כמה נקודות למחשבה שכדאי לתת עליהן את הדעת

מתכננים להחליף את מקום המגורים שלכם וחוששים לקראת השינוי הגדול? יש בית קפה בשכונה החדשה? ואיפה בית החולים הקרוב? יש חניה באזור או תחבורה ציבורית נוחה? ומה לגבי בתי ספר וגני ילדים? לפניכם מספר דברים שכדאי לכם לבדוק לפני שאתם בוחרים איפה לגור, כדי לדעת האם אתם עושים את הבחירה הנכונה ביותר עבורכם

Published

on

עוברים דירה? הנה כמה נקודות למחשבה שכדאי שתתנו עליהן את הדעת

מה צריך לבדוק לפני שבוחרים אזור מגורים

בין אם אתם עוברים דירה בעקבות מקום עבודה חדש או כדי להעלות את רמת החיים שלכם, בין אם זה בשביל להתרחק מהעיר או דווקא כדי להתקרב למרכז, לחסוך בעלויות המחיה או להכניס את הילדים למוסדות חינוך איכותיים, כך או כך מומלץ תחילה להתייעץ עם אנשים שמתגוררים ביעד בו אתם מעוניינים לגור.

חוות דעת של חברים, מכרים, אנשים בעלי אורך חיים דומה לשלכם

אין כמו עדות ממקור ראשון על מנת לשמוע את הדברים החיוביים והשליליים של חיי היומיום של מי שכבר נמצא בעיר או במושב העתידיים שלכם. תוכלו למצוא עדויות אלה דרך חברים של חברים או דרך קבוצות פייסבוק של תושבי המקום, שכיום קיימות כמעט עבור כל אזור מגורים.

תחבורה

כדאי לחשב כמה זמן ייקח לכם להגיע מהבית לעבודה, על מנת לוודא שלא תעבירו שעות רבות מהיום שלכם בנסיעות ובפקקים, אם אתם עם רכב. אם אינכם בעלי רכב, כדאי לוודא שיש לכם בקרבת הבית תחבורה ציבורית נוחה אל מקום העבודה ואל יעדים שחשובים עבורכם, כמו מוסדות חינוך, ערים מרכזיות, מרכזי קניות, ים, פעילויות פנאי וכד’.

אוכלוסיה

דבר חשוב נוסף הוא לדעת מהו אופי האוכלוסייה באזור בו אתם מבקשים לגור. אם אתם צעירים חילוניים שאוהבים לארח את כל החברים בסופ”ש ל”על האש” בחצר, כדאי לוודא שהשכונה המבוקשת אינה בעלת אופי דתי או מסורתי, כך שהחגיגות שלכם לא יהוו מטרד עבור השכנים מיד יום שבת.

“החיפוש עלול להיות מעט ארוך ומתיש אך הוא מלא חוויות. אל תוותרו על הדרך, תיהנו מהמסע ולא רק מהיעד”

להורים שבנינו

אם יש לכם ילדים, כדאי לבדוק מראש מהם מוסדות החינוך הקרובים למקום המגורים המבוקש ולקבל תשובות על השאלות החשובות בנושא: האם הם מתאימים לגילאים של הילדים שלכם? האם רמת הלימודים ואופיים מספקים אתכם? האם ההגעה לבית הספר נוחה? האם יש במקום המגורים ילדים בגילאים של הילדים שלכם? ושאלות חשובות נוספות.

סדר עדיפויות ותיאום ציפיות

אולי תתקשו למצוא את מקום המגורים המושלם שמתאים במאת האחוזים לכל אחת מהדרישות שלכם, אך החליטו מראש מה הכי חשוב מבחינתכם, מה טווח התקציב שלכם (חשוב לזכור שהמעבר הוא רק השלב הראשון ולרוב ישנן הוצאות לא מעטות לאחר מכן, אל תקפצו מעל הפופיק) ועל מה אתם מוכנים להתפשר ומעט להתגמש, כך שתבטיחו לעצמכם ולמשפחתכם איכות חיים גבוהה במקום המגורים החדש.

דבר אחרון ולא פחות חשוב מכל השאר – החיפוש עלול להיות מעט ארוך ומתיש אך הוא מלא חוויות בין אם אתם מחפשים כזוג או יחידים. אל תוותרו על הדרך, תיהנו מהמסע ולא רק מהיעד ושיהיה בשעה טובה!

Continue Reading

5 דברים ש...

5 דברים שאתם חייבים לדעת על לחץ

כולנו חווים את זה, כמעט על בסיס יומי, תחושות של לחץ ומתח. אבל מה זה מתח? איך זה משפיע על הבריאות שלנו? ומה אנו יכולים יכול לעשות בקשר לזה?

Published

on

5 דברים שאתם חייבים לדעת על לחץ!

מתח ולחץ הן האופן שבו המוח והגוף מגיבים לכל פעולה או שינוי.
לחצים ומתחים יכולים השפיע על מצבכם הבריאותי ולכן חשוב לשים לב כיצד אתם מתמודדים עם אירועי מתח שוליים ומשמעותיים כאחד, כך שתוכלו לדעת מתי פשוט יצאתם מאזור הנוחות שלכם ומתי מדובר ב”קצת יותר מידי” ואולי כדאי שתפנו לגורם מקצועי.

הנה חמישה דברים שצריך לדעת על מתח:

  1. זה קורה לכוווווווולם

    כולם מרגישים לחוצים מעת לעת. אנשים מסוימים עשויים להתמודד עם מתח בצורה יעילה יותר או להתאושש מאירועים מלחיצים מהר יותר מאחרים.
    ישנם סוגים שונים של מתח וכולם נושאים סיכונים פיזיים ונפשיים. גורם מלחיץ יכול להיות מאורע חד פעמי או התרחשות קצרה אך יכול להיות גם עניין ממושך המתרחש לאורך פרק זמן ארוך.
    דוגמאות ללחץ כוללות:

    • לחץ שגרתי הקשור למטלות, חובות ופעולות נדרשות בעבודה, בבית ספר, במשפחה ובכל אחריות יומיומית אחרת

    • לחץ הנגרם על ידי שינוי שלילי פתאומי כגון פיטורין, גירושין, או מחלה

    • לחץ טראומטי הנגרם באירועים כגון תאונה, מלחמה, תקיפה או אסון טבע שבו אנשים עלולים להיות בסכנה

    לחץ - קורה לכולם

    לחץ לחץ לחץ, נמצא בכל מקום וכולם מרגישים אותו

  2. לחץ אינו תמיד דבר רע

    רגע לפני שאתם ממררים על מר גורלכם אשר אינו מאפשר לכם לשכב בנחת על הערסל וליהנות מציוצי הציפורים, חשוב שתדעו – מתח ולחץ יכולים להיות דבר חיובי.
    מתח יכול להניע אנשים להתכונן טוב בצורה טובה יותר לאירועים משמעותיים או לבצע את המוטל עליהם בצורה טובה יותר ואף להפיק מהם יצירתיות ומחשבה מפותחת שאולי לא הייתה נחשפת לעולם לולא היו במצב של מתח ולחץ.
    אירועים כמו מבחן, ראיון עבודה, תחרות גדולה ואפילו סתם רצון להרשים גורם כלשהו, יכול לייצר בנו מתח שידחוק בנו לחפש אחר הדרך הנכונה, הפתרון המרשים ביותר וכיו”ב.
    בנוסף לכל מה שהזכרנו עד כה לחץ ומתח יכולים גם להיות מצילי חיים במצבים מסוימים. כאשר אנו בסכנה, גופנו (לרוב) יעבור למצב “הישרדות” שבו נקבל החלטה האם להתמודד עם האיום או לברוח למקום מבטחים (ויש מצבים שבהם חלקנו פשוט “קופאים” במקום). במצבים אלו המתח והלחץ לרוב גורמים להאצת הדופק, לנשימה מהירה יותר, למתיחת שרירים ושימוש של המוח בכמות גדולה יותר של חמצן – כל הפונקציות שמטרתן הישרדות.

    ניתוב הלחץ לשיפור המצב

    לחץ יכול להיות טוב, אם יודעים לזהות ולנתב אותו

  3. לחץ לטווח ארוך מזיק לבריאות שלך

    על אף שלא כל לחץ הוא שלילי ושלעיתים לחץ יכול להועיל לנו, באופן כללי לחץ ומתחים לרוב ישפיעו עלינו לרעה ויש בהם בכדי לגרום לבעיות בריאותיות של ממש.
    אם תחושת הלחץ נמשכת זמן רב מדי או הופכת כרונית, כאשר מקור הלחץ הוא קבוע, או אם התחושה נמשכת גם לאחר שהסכנה שכחה ייתכן מאוד שיש לכך השפעה שלילית על בריאותינו.
    לחץ כרוני יכול להביא לפגיעה משמעותית בבריאותינו החל מדיכוי המערכת החיסונית, העיכול ועד פגיעה ביכולת ובאיכות השינה, במערכת הרבייה ובמערכות נוספות. 
    אנשים שונים עשויים להרגיש את השפעות המתח במקומות ובדרכים שונות לדוגמה, חלק מהאנשים חווים תסמינים במערכת העיכול, בעוד שאחרים עלולים לסבול מכאבי ראש, חוסר שינה, עצב, כעס או עצבנות יתר. אנשים תחת לחץ כרוני נוטים לזיהומים ויראליים חמורים תכופים יותר, כגון שפעת או הצטננות.
    לחץ שגרתי עשוי להיות סוג המתח שאליו הכי קשה לשים לב. מאחר שמקור המתח נוטה להיות קבוע יותר מאשר במקרים של לחץ חריף או טראומטי, הגוף אינו מקבל איתות ברור לחזור לתפקוד תקין. עם הזמן, המשך הלחץ על הגוף שלך כעניין שבשיגרה עשוי לתרום לבעיות בריאותיות חמורות, כגון מחלות לב, לחץ דם גבוה, סוכרת ומחלות אחרות, כמו גם הפרעות נפשיות כמו דיכאון או חרדה.

    לחץ יכול להזיק לבריאות שלכם

    ללחץ יכולות להיות השפעות הרסניות על בריאותינו

  4. אפשר וצריך לנהל לחץ ומתחים

    השפעות הלחץ נוטות להיבנות לאורך זמן. נקיטת צעדים מעשיים כדי לנהל את הלחץ יכולים להפחית בצורה משמעותית ואף למנוע את התופעות והנזקים שתוארו לעיל.
    להלן כמה עצות שעשויות לעזור לך להתמודד עם הלחץ:


    היו קשובים לעצמכם – הגוף מאותת לכם בכל זמן. שימו לב לסימנים של תגובת הגוף שלכם ללחץ, כגון קשיי שינה, צריכה מוגברת של אלכוהול וחומרים דומים, כעס המתפרץ בקלות, תחושת דיכאון וחוסר אנרגיה

    בצעו פעילות גופנית סדירה – כ-30 דקות של פעילות גופנית ביום כגון הליכה, יכולה לסייע מאוד בשיפור מצב הרוח ובהפחתת תחושת הלחץ

    הגדירו יעדים וסדרי עדיפויות – רשמו בפניכם את כל מה שמטריד אתכם, מטלות, התחייבויות וכיו”ב והחליטו מה צריך לעשות ומה יכול לחכות. נסו ללמוד להגיד “לא” למשימות חדשות אם הן יוצרות לכם לתחושת עומס
    היו בקשר עם אנשים שיכולים לספק תמיכה רגשית ואוזן קשבת – אם יש לכם מכרים, קרובים או כל גורם אחר עליו אתם סומכים ומרגישים פתוחים, נסו לשתף בדברים שמטרידים אותכם
    נסו פעילות מרגיעה – בידקו אילו תוכניות/סדנאות התמודדות עם מתח זמינות לכם ועשויות לכלול פעילויות כגון מדיטציה, יוגה, טאי-צ’י וכדומה. שילוב של פעילויות אלו בלוח הזמנים שלכם, יכול להוות אמצעי לשחרור לחץ ולהשרות תחושת ציפייה ל”צ’ופר” שעתיד להגיע ולהפחית את תחושת הלחץ והתסכול

    יוגה פעילות להפגת הלחץ

    פעילות ספורטיבית והוצאת אנרגיה תעשה לכם טוב

  5. כשנראה שאף אחד לא מבין אתכם

    אם אתם חשים מוצפים, שאינכם מצליחים למצוא מזור לתחושות שלכם ושאף אחד אינו מצליח להבין אתכם, זהו הזמן לפנות לאנשי מקצוע. בניגוד לעבר, כיום בעולמנו הלחוץ שנראה כאילו אינו עוצר לרגע, טיפול פסיכולוגי או כל ליווי ותמיכה רגשית הפכו נפוצים מאוד, אין בכך שום בושה.
    פנו לרופא המשפחה שלכם ובקשו ממנו לספק לכם המלצה על האופן שבו תוכלו לקבל עזרה. אם אינכם חשים בנח לפנות לרופא המשפחה מסיבות כאלו ואחרות, ישנם גופים רבים שישמחו להיות שם בשבילכם ולסייע לכם בהתמודדות שלכם, תהה אשר תהה.
    ישנם גופים ועמותות רבות המספקות תמיכה רגשית, ייעוץ וליווי (הרשימה חלקית, רנדומלית ואינה בגדר המלצה, ישנם גופים רבים נוספים וטובים), נסו לחפש את המתאים ביותר עבורכם:

    מידע למבוטחי קופת חולים “כללית”.
    מידע למבוטחי קופת חולים “מכבי”.
    מידע למבוטחי קופת חולים “מאוחדת”.
    מידע למבוטחי קופת חולים “לאומית”.
    עמותת עלם – סיוע לנוער במצוקה
    בריאות הנפש – סיוע, תמיכה והכוונה לסובלים מבעיות נפשיות
    טיפולי פסיכותרפיה
    טיפול בנפגעי/ות תקיפה מינית
    אשל – שיפור מצב הקשישים בישראל
    עמותת עמך – למען ניצולי השואה

Continue Reading

וידאו

חושבים שאתם חופשיים לבחור? כדאי שתקשיבו לדברי האיש הזה על חופש בחירה

סרטון קצר ומרתק בו הפסיכולוג בארי שוורץ מעלה לדיון את מה שאנו רואים כ- חופש בחירה, אבל האם באמת מדובר בחופש בחירה?
להערכתו של שוורץ, יש בכך הרבה יותר מחופש, שכן הבחירה באופן פרדוקסלי הפכה אותנו במקום לחופשיים יותר למשותקים יותר ואף פחות מסופקים

Published

on

חופש בחירה - האמנם קיים דבר כזה

חופש

Continue Reading

אסתטיקה

הסרת שיער – כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול

Published

on

הסרת שיער - על מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול

הסרת שיער, ללא ספק אחד מהטיפולים האסתטיים הפופולריים ביותר בעולם כיום. הסרת שיער ניתן לבצע במגוון רחב מאוד של שיטות ואמצעים שחלקם יעילים יותר וחלקם יעילים פחות, אם אנו בוחנים זאת בהתאם למטרתנו הסופית שהינה הסרה של השיער לצמיתות או לכל הפחות לתקופה ארוכה בת מספר שנים. מה שהיה לאורך זמן רב נחלתן של נשים בלבד, הפך בעשורים האחרונים האחרון לזירה מוכרת גם בעבור גברים וכמו בכל תחום שבו קיימת העלייה בביקוש, השוק מתעורר וניתן לראות עלייה בהיצע המכשירים, תכשירים ושיטות להסרת השיער.

אז מה הן השיטות הנפוצות ביותר כיום להסרת שיער?

במילותיו של המשורר “רבות הדרכים” להסרת שיער, חלקן נעשות על יד קוסמטיקאיות בקליניקות שונות חלקן על ידי מכוני אסתטיקה גדולים בהם ניתנים שירותי אסתטיקה רבים וחלקן ניתנות לביצוע עצמאי.
השיטות הנפוצות הן:

  • הסרת שיער בלייזר
  • הסרת שיער באמצעות IPL
  • הסרת שיער באפילציה
  • הסרת שיער בשעווה
  • הסרת שיער על ידי גילוח

אז איך בוחרים ומאיפה מתחילים?

ההבדלים בין השיטות באים לידי ביטוי במגוון רחב של היבטים והבחירה ביניהן תלויה לחלוטין במשקל שכל אחד מאיתנו נותן לאותם ההיבטים. ישנן כאלו שירצו לסיים עם ההתעסקות המתישה של גילוח אזורים מסוימים בכל שבוע וכאלו שיבקשו לחסוך לעצמם את הפעולה שנראה כאילו ופותחה בימי האינקוויזיציה הלא היא הסרת השיער בשעווה. האחרונה אומנם מספקת עור חלק, נעים למגע ונטול שיער לפרק זמן ארוך יותר מגילוח אך עושה זאת ביחס של 2 דמעות לכל קבוצת שערות. לאותם אנשים שמחפשים להיפטר מהשיער לצמיתות או לפרק זמן ארוך ככל שניתן עם כאב מינימלי, יתאימו שיטות הסרת השיער בלייזר או IPL,  אולם יש לך כך מחיר כספי שלא כל אחד מוכן ו/או יכול להרשות לעצמו. יש לציין כי ככל שהפעולה הפכה פופולרית וזמינה, כך הפכו המחירים נוחים הרבה יותר ואפשרו להרבה נשים וגברים ליהנות מיכולות הטיפול.

בסופו של יום לכל שיטה היתרונות והחסרונות שלה ולא כל שיטה מתאימה לכל אחד (כך למשל בעלי גוון עור כהה מאוד או בעלי שיער בהיר מאוד, אינם יכולים לעשות שימוש בטכנולוגית הלייזר). קראו על כל שיטה ותנו את הדעת על הנקודות הבאות:

  • יתרונותיה ומגבלות של כל שיטה
  • טווח יעילות הטיפול (למשך כמה זמן הטיפול יעיל)
  • מספר הטיפולים הנדרשים עד להגעה לתוצאה הרצויה
  • פופולריות השיטה והמכשור בו מבוצע הטיפול
  • וותק המכון המבצע, פריסת הסניפים שלו, זמינות השירות לכל טיפול וכיו”ב.
  • שיטות התשלום האפשריות
  • הסדרי מימון שונים לחברי קופות החולים (כללית, מכבי, לאומית, מאוחדת) ועוד
  • פגישת יעוץ – בשום פנים ואופן אל תוותרו על פגישת הייעוץ (וכל מכון שמכבד את עצמו לא יאפשר לכם לוותר על הפגישה)

רוצים לתאם פגישת ייעוץ חינם עם המכונים המובילים? השאירו את הפרטים שלכם והיו זמינים – בהצלחה!

[contact-form-7 id=”469″ title=”הסרת שיער – כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול”]

Continue Reading
Advertisement

אהבתם? We Know! תנו לייק והישארו מעודכנים גם ב Facebook

טרנדי