fbpx
Connect with us

פנאי

הפקת חתונה? הפקת אירוע חברה? ככה אוכלים את העוגה ומשאירים אותה שלמה

איך לתכנן את אירוע החלומות ולגרום לאורחים להרגיש שהם חלק בלתי נפרד ממנו

Published

on

נתחיל ברגע של דמיון מודרך: זוג מתכנן חתונה בגן אירועים באמצע אוגוסט. ההורים מתערבים ומסבירים שזו בחירה לא מתחשבת בכל הדודים והדודות שחצו את גיל 60. הזוג רוצה בופה, ואילו ההורים חושבים שארוחה של 4 מנות לצד השולחן היא הבחירה הראויה לחתונה. הסיטואציה הזאת מוכרת לרבים גם מחיינו הפרטיים – בין אם מדובר בחתונה, בר/בת מצווה או מסיבת השקה – כאשר אנו מתכננים אירוע ואין זה משנה אם אנו מדברים על הפקת חתונה או הפקת אירוע חברה, הרצונות שלנו לא תמיד תואמים לצורכי המוזמנים. האם זה אומר שאחד מהצדדים בהכרח ייאלץ לוותר ולהתאכזב? כדי לענות על השאלה הזו, פנינו לשרון ביטון, מפיקת אירועים פרטיים ועסקיים כבר למעלה מעשור – ובעיניה, התשובה היא בוודאי שלא, כל עוד ניגשים לתכנון האירוע ברגישות ויצירתיות ושמים לב לכל הפרטים הקטנים.

אירוע חברה - לגרום לכולם להרגיש חלק מהאירוע ומהחוויה
נופש חברה מעבר לים – “העובדים נהנים משלל חוויות לאורך כל הדרך” צילום: סטודיו ששון משה

עצרו וחשבו מה אתם באמת רוצים, איך נראה החלום שלכם

לרוב, כשאנו מדברים על תכנון אירוע, הדבר הראשון שנתייחס אליו יהיה רצון המארחים – ובצדק. אירוע מוצלח יתפקד כמיקרוקוסמוס המשקף את האופי הייחודי של המארחים – בין אם מדובר באינדיבידואלים או בגוף עסקי. הרי כל אחד מאיתנו הוא יחיד ומיוחד – וכך גם האירוע שלנו צריך להיות. שרון מספרת שלפני הכל, היא יושבת עם בעלי האירוע על קפה ולומדת להכיר אותם. “קודם כל אני מקשיבה לצורך של הלקוח. מה הוא רואה? מה החלום שלו? איזה אירועים בהם נכח בעבר או נחשף אליהם מצאו חן בעיניו. אני למעשה מבקשת ממנו שיגדיר את החלום שלו. בלי להתחשב בתקציב ובמגבלות אחרות” בנוסף, שרון שואלת מגוון שאלות שמסייעות לה להכיר יותר את הלקוח, להבין ניואנסים רגישים, ובעצם “להיכנס לתוך הראש שלו”. הכרת הלקוח לעומק היא חלק קריטי ביצירת אירוע מוצלח. “רק אחרי שהבנתי במדויק את החלום – אני מתחילה לבנות את קונספט האירוע, שיכול להיות נושא, צבע, סגנון וכו’. את הקונספט אני פורטת לתכנים, עיצוב, קייטרינג ויתר האלמנטים שהופכים אירוע לייחודי. המטרה היא להתאים את חלום הלקוח למציאות, תוך שאני דואגת למצוא פתרונות יצירתיים לאתגרים העומדים בדרך”, היא מוסיפה.

הפקת חתונה - מסלול שבעזרת מהמדריך הנכון יכול הרבה יותר מהנה והרבה פחות מפחיד
הפקת חתונה – עוד זוג מקסים ומחויך בדרך לחופה – צילום: גיל לוין

מה אתם באמת יודעים על האורחים שלכם?

אבל אירוע מוצלח ובלתי נשכח באמת יהיה כזה בו כל המוזמנים ירגישו שייכים. אירוע בו כל אחד ואחת יהיה חלק מהשמחה, ולא צופה מהצד. לכן, שרון מסבירה שאחרי שהיא לומדת להכיר את הלקוח והאירוע עליו הוא חולם, היא פונה לשלב החשוב הבא – הכרת קהל המוזמנים. באירועים נוצרים מפגשים של אנשים מקבוצות גיל שונות, תחומי עניין שונים ורקע תרבותי שונה. כדי להפיק אירוע בו כולם ירגישו בנוח, הבנת קהל היעד היא הכרחית. רק אחרי שלומדים להכיר את קהל המוזמנים, ניתן לשלב בקונספט המקורי אלמנטים שידברו לכולם. את רצון המארחים לבטא את עצמם דרך האירוע לבין תחושת השייכות של האורחים אפשר להפגיש דרך שילוב של תכנים אמנותיים במהלך האירוע –  תאורה ואלמנטים מורכבים, הרכב מוזיקלי מותאם לקונספט האירוע, תפאורה ושחקנים להשלמת האווירה, אפקטים ופירוטכניקה ייחודיים ועוד המון אפשרויות. לפי שרון, “אפשר להיות מאוד יצירתיים בכל חלק באירוע ולהביא לידי ביטוי את הלקוח, רצונותיו והחלום שלו”. הסוד נמצא באיזון ובעידון.

הצורך לקשר בין רצונותיהם וציפיותיהם של כל הצדדים ולמצוא את נקודת האיזון המושלמת בין המארחים, האורחים והלוגיסטיקה נמשך לכל אורך האירוע, גם כאשר נדרש שינוי בלו”ז האירוע או בתכניו. למשל במקרים בהם האורחים מגיבים מאוד טוב למשהו שתכננו שיהיה רק מעט ממנו. “עבודת ההפקה מסתיימת רק כאשר האירוע מגיע לסופו. מאוד חשוב לשים לב למתרחש במהלך האירוע, להקשיב, להתבונן. להבין איך אנשים מגיבים לתכנים מסוימים ולבצע התאמות בזמן אמת תוך כדי האירוע”. ביצוע של שינויים בתכנים ובלו”ז וטיפול בבלת”מים במהלך האירוע או ממש לפני התחלתו יכול להתגלות כעניין מאתגר לעיתים, אבל הוא הופך להרבה יותר פשוט כאשר עובדים עם ספקים טובים ואמינים: “אחרי כל כך הרבה שנים בתחום, צברתי מספיק ידע וניסיון לייצר את הקשרים הנחוצים עם הספקים הטובים ביותר כל אחד בתחומו. זהו חלק בלתי נפרד מהפקת אירוע מדויק”.

שרון ביטון - מפיקת אירועים ומגשימת חלומות מנוסה עם וותק של למעלה מעשור
שרון ביטון – מפיקת אירועים ומגשימת חלומות מנוסה עם וותק של למעלה מעשור. צילום: חן דמארי

כדי ליצור אירוע “Tailor Made” – הן למארחים והן למוזמנים – שרון שמה דגש ייחודי בהפעלת גירוי חושי. בכל אחד משלבי האירוע, היא מתייחסת לכל אחד מחמשת החושים. ראיה, טעם, ריח, שמע ומגע – כל אחד מקבל תשומת לב קפדנית. “רק כך אפשר ליצור חוויה סוחפת, שמתחילה אצל הלקוח עוד בשלב התכנון המקדים, ממשיכה לתהליך שעוברים יחד ומגיעה לשיא באירוע, שהופך לרגע בלתי נשכח בספר הזיכרונות האישי”. זה אמנם דורש תיאום דקדקני בין המון גורמים והתייחסות כמעט אובססיבית לכל פרט קטן, “אבל כשהתוצאה הסופית קולעת בול, השמחה בעיניים של הלקוח והחיוך של כל המוזמנים שווים הכל. אין אושר גדול מזה”.

Continue Reading

בריאות

כאבי צירים? “נשים סתם מגזימות!” 2 גברים אמיצים יצאו לגלות איך זה מרגיש

כאבי צירים – אין אישה בהריון שלא חוששת למשמע צמד מילים אלו, אולם 2 הגברים שבסרטון חושבים שנשים סתם נוטות להגזים אז הם יצאו לבדוק בעצמם. צפו מה עבר עליהם

Published

on

הגברים האלו חשבו שיוכלו להתמודד עם כאבי צירים שנשים חוות בזמן הריון ולידה

בסך הכל ‘כאבי צירים’ מה כל הסיפור?

צמד מילים שייגרמו אפילו לאחרון המאמינים וגדול הכופרים לזמר את “ברוך שלא עשני אישה” ולא יפתיע אותנו אם יש שיגידו שכאבי צירים הם גם אחת הסיבות למשפט הזה.
בסרטון שלפנינו 2 גברים אמיצים ביותר שהחליטו לבחון את טענת הנשים כי “לידה היא הדבר הכואב ביותר שקיים וגברים לא יוכלו לעמוד בו!” ואת טענת הגברים ש”נשים מגזימות בכל דבר!”.

איך הם בחנו את זה?

שאלה מצוינת שמחים ששאלתם. 2 הגברים האמיצים שלנו קבעו תור בקליניקה מקומית אליה מגיעות נשים בהריון, שבה יחברו אלקטרודות לגופם וידמו כאבי צירים המתרחשים לקראת ובמהלך הלידה.
איך זה נגמר? ? אתם חייבים לראות!!!

ספויילר
– “ברוך שלא עשני אישה” ?

Continue Reading

בריאות

סרטון מדהים על חשיבות השינה

המח האנושי – מהווה כ2% בלבד ממשקל הגוף שלנו אך עם זאת אחראי לכ25% מצריכת האנרגיה.
בסרטון הקצר והמרתק שלפנינו מתאר ד”ר ג’ף איליף את חשיבותה של השינה לתפקודו התקין של המח.

Published

on

ד"ר ג'ף איליף - לא תאמינו כמה חשובה השינה למח שלכם

עוד בוקר מגיע (לשמחתנו, פשוט לא ייאמן איך הלילה עובר כל כך מהר…) ואנו נשבעים, שהלילה הוא הלילה, הלילה הולכים לישון מוקדם! וכך גם בבוקר שלמחרת ובבוקר שאחרי…

כולנו יודעים ששינה טובה ואיכותית חשובה לנו מאוד וכמה היא עוזרת לנו לתפקד במהלך היום, אבל לא כולנו מבינים למה וכמה באמת משמעותית היא יכולה להיות, לא רק ליום שלמחרת אלא לעתיד שלנו.

בסרטון מתאר ד”ר ג’ף איליף מחקר מדהים שסקר את פעילותו של המח בזמן ערות ובזמן שינה והתוצאות – לא פחות ממדהימות, ייתכן ששינה טובה תציל אתכם מאלצהיימר..עשו לעצמכם טובה ותישנו על זה.

Continue Reading

אסתטיקה

5 סוגי כרס שאין להם קשר לאכילת היתר שלך בחג האחרון

הטמפרטורות עולות, הבגדים מתקצרים, החשכה מגיעה מאוחר…הוא כאן – הקיץ!
רגע לפני שאתם נכנסים ללחץ בנוגע למראה הבטן שלכם ויוצאים למסע ברחבי הרשת אחר הדיאטה הבאה יש כמה דברים שחשוב שתדעו על הכרס שטיפחתם. דברים שאינם בהכרח קשורים לשומן עודף, אז פתחו כפתור ובואו נתחיל.

Published

on

הכרס שלך לא בהכרח קשורה לשומן, הנה 5 סוגי כרס שאין להם בהכרח כרס לשומן

כרס “ידיות האהבה” (צדדים)

מאפיין ייחודי: מעניקה לגוף צורת צ’לו, ריפוד שמאפשר אחיזה מכובדת באזור האגן ומשם מקור השם “ידיות האהבה”

תמונת כרס ידיות אהבה (צידי הבטן)

איור: Yekaterina Ragozina

הגורמים להיווצרות כרס זו: 

  • ישיבה מרובה ואורח חיים נטול פעילות גופנית
  • חיבה עזה למתוקים
  • שתייה מרובה של משקאות אלכוהוליים
  •  צריכה מרובה של מזונות עתירי סוכר ופחמימות (לחם לבן, עוגיות, פסטה, אורז וכיו”ב)

איך נוריד אותה:

  • שתו פחות אלכוהול: הכוונה אינה להתנזר לחלוטין משתיית אלכוהול, אלא להפחית את הכמות. על אף שניתן למצוא המלצות על שתיית כוס יין כזה או אחר מספר פעמים בשבוע, הדבר עלול להוביל הצטברות שומנים במותניים. נסו הפסקה קצרה בת כשבועיים ימים שלאחריה תוכלו לחזור למשקה האהוב עליכם אך במתינות ובכמות נמוכה יותר מזו שנהגתם לצרוך.
  • חשבו מסלול תזונה מחדש: נא לא לגחך אבל מומלץ לכם להימנע מ”מוצרי דיאטה” מיוחדים וממזונות דלי שומן.
    במקום זאת נסו לשלב יותר ביצים, בשר רזה וירקות כמו גם מקורות לשומנים טובים (ויש כאלה) כגון אבוקדו, אגוזים ודגים בעלי אחוז שומן גבוה.
  • שמרנו את זה לנקודה האחרונה כדי שלא תברחו – שלבו קצת פעילות גופנית בלוח הזמנים הצפוף שלכם:
    זה לא אומר שאתם צריכים לעצור את היום שלכם על מנת ללכת לחדר הכושר, אבל כן כדאי שתנסו למצוא את הדרך לשלב הליכות ארוכות (טיול ארוך יותר עם הכלב, ללכת ברגל למקום העבודה או סתם לעשות עם בן/בת הזו טיול ערב לחיזוק הקשר) ואולי אף לשלב תרגילים שונים כגון שכיבות שמיכה וכפיפות בטן.

Continue Reading
Advertisement

אהבתם? We Know! תנו לייק והישארו מעודכנים גם ב Facebook

טרנדי